Jeugdcarnaval

logoDenDreumel-zilver

D’n Dreumel

Jeugdcarnaval

logoDenDreumel-zilver

D’n Dreumel

logoDenDreumel-zilver

Commissies & organisatie

Bestuur
  • Erik Stappers (Voorzitter)
  • Willem Roefs (Vice Voorzitter)
  • Theuntje Cox (Secretaris)
  • Niels Michels (Penningmeester)
  • Stef Smits (Vorst)
  • Pim Scheres (Bestuurslid)
  • Alexander Volleberg (Bestuurslid)
  • Tom Franssen (Bestuurslid)
Activiteitencommissie

De activiteitencommissie is verantwoordelijk voor de organisatie van een aantal van onze
activiteiten: carnavalsavond verenigingen, jeugdprinsreceptie, schoemparty en het blaagebal. Hierin
werken ze bij de carnavalsavond en schoemparty nauw samen met alle andere verenigingen die
jeugdleden hebben in Horst.

De activiteitencommissie bestaat uit:

    • Kris Cox (commissiehoofd)
    • Chris Winkelmolen
    • Imke Melief
    • Sofie Geurts
    • Iris van Bavel
    • Matt van der Sterren
    • Stan Kleuskens
Bouwcommissie

De bouwcommissie is een ondersteunende commissie voor alle andere commissies. Deze commissie houdt zicht bezig met o.a. het gereed maken van het podium, het maken van decorstukken en andere attributen en het onderhoud van de gevelversiering.

De bouwcommissie bestaat uit:

  • Huub Peeters (commissiehoofd)
  • Louis Camps
  • Jos Heijligers
  • Marc Maas
  • Frans Baltussen
Carnavalsmis

Traditiegetrouw is jaarlijks aan het begin van de carnaval de carnavalsmis in de Sint-Lambertuskerk te Horst. Deze wordt georganiseerd door Jeugdcarnaval D’n Dreumel en vindt sinds een aantal jaren
plaats op de vrijdagavond. Deze commissie draagt zorg voor de invulling en aankleding van de mis en onderhoud het contact met de deken en gezinscommissie van de kerk.

De commissie carnavalsmis bestaat uit:

  • Anja Hoeijmakers (commissiehoofd)
  • Jacqueline Timmermans
CV D'n Dreumel

Als carnavalsverenigingen van Horst zijn CV D’n Dreumel en JC Den Dreumel natuurlijk nauw met
elkaar verbonden en werken op diverse fronten met elkaar samen.
Wil je meer informatie over deze Hôrster carnavalsvereniging?
Ga dan naar de website: www.dreumel-horst.nl.

Eretribune

In de eretribune nemen vrijwilligers zitting die door hun enorme staat van dienst door het bestuur van Jeugdcarnaval D’n Dreumel zijn benoemd tot Erelid. De vereniging heeft de volgende ereleden:

  • Piet Verhaegh (Erevoorzitter)
  • Frans Baltussen
  • Jan van den Beuken
  • Willie Janssen
Jeugdboerenbruiloft

De commissie Jeugdboerenbruiloft zorgt elk jaar voor een leuk gezelschap van kinderen dat met de carnaval de rol vervult van de Jeugdboerenbruiloft. Hierbij is er nauw contact met de organisatie van
de Boorebrullef die ieder jaar wordt georganiseerd door een andere vereniging in Horst. Kinderen in het gezelschap van de Jeugdboorebrullef zijn mede afkomstig uit deze vereniging. De Jeugdboerenbruiloft wordt bekend gemaakt met een klein toneelstuk tijdens de Jeugdprinsproclamatie-middag. De Jeugdboorebrullef zelf vindt plaats op de zondag voor carnaval.

De Jeugdboorebrullef commissie bestaat uit:

  • Pim Jeurissen (commissiehoofd)
  • Eva Hoeijmakers
  • Vita Hesen
  • Diede Geurts
  • Lotte Opbroek
  • Kris Cox
  • Lotte Roefs
  • Marloes Janssen
Jeugdliedjesmiddag 'Niks te Gek'

De commissie jeugdliedjesmiddag organiseert aan het begin van het carnavalsseizoen, zoals de naam
al verraad, de middag waarop de jeugdliedjeswedstrijd van Jeugdcarnaval D’n Dreumel wordt gehouden. Sinds een aantal jaren onder de noemer “Niks te Gek”, afgeleid van de titel van het 5×11
jubileumlied van de vereniging. De winnaars van “Niks te Gek” komen op de carnavals-cd van D’n Dreumel.

De commissie jeugdliedjesmiddag bestaat uit:

  • Manon Spreeuwenberg (commissiehoofd)
  • Ina Beeren
  • Marloes Janssen
  • Joyce Joosten
  • Marèl van Osch
Jeugdprinsproclamatie

De commissie jeugdprinsproclamatie organiseert elk jaar misschien wel het spannendste moment voor de Horster jeugd: de bekendmaking van de nieuwe jeugdprins en zijn adjudanten! Dit vindt
plaats tijdens het proclamatieweekend, waarin op zaterdag de prins van CV D’n Dreumel uitkomt en op zondag onze jeugdprins. Tijdens deze middag wordt ook het jeugdboorebrullefgezelschap aan
iedereen voorgesteld. Dit alles met allerlei optredens, een prachtige act en aansluitend een geweldig feest.

De jeugdprinsproclamatie commissie bestaat uit:

  • Danique Keijsers (commissiehoofd)
  • Theuntje Cox
  • Anne van Rengs
  • Sven van Berlo
  • Joyce Joosten
  • Rianne Hoeijmakers
  • Fieke Peeters
  • Max Smedts
  • Miel Hoeijmakers
Optochtcommissie

Op carnavalsmaandag staat de carnaval in Horst in het teken van de Jeugd en wordt dus ook georganiseerd door JC D’n Dreumel. Tijdens deze dag vindt dan ook traditioneel de jeugdoptocht plaats met aansluitend een groot feest in de Mèrthal en natuurlijk ook de bekendmaking van de
prijswinnaars. De commissie zorgt er voor dat de optocht en deze dag wordt georganiseerd.

De optochtcommissie bestaat uit:

  • Mike Jacobs (commissiehoofd)
  • Frans Baltussen
  • Wesley Jacobs
  • Daniëlle Maas
  • Marieke Lenssen
  • Ger van Helden
  • Henny van Helden
  • Mariëll Jenniskens
PR-commissie

De PR-commissie zorgt voor het promoten van de vereniging en haar activiteiten en zorgt voor alle vormen van communicatie richting alle Dreumels en Dreumelinnekes. Alle activiteiten worden aangekondigd, er wordt drukwerk geregeld voor de activiteit, pers wordt geinformeerd en uitgenodigd, fotografen zijn aanwezig en persberichten worden geschreven. Daarnaast zijn we
natuurlijk super actief op social media (Facebook en Instagram) om iedereen in Horst zoveel mogelijk bekend te laten worden met onze activiteiten en vereniging. Daarnaast is de commissie verantwoordelijk voor de website en de PR-Stunt aan het begin van het seizoen. Ook werken wij sinds enkele jaren heel nauw samen emt de PR-Commise van CV D’n Dreumel om samen te zorgen
dat we heel carnavalvierend Horst bereiken!

We zijn altijd op zoek naar extra handen binnen deze commissie.
Heb je interesse om foto’s voor ons te maken, of jouw creatieve hand te leggen in onze flyers,
posters, websites, of ben jij helemaal into social media? Neem dan contact met ons op.

De PR-commissie bestaat uit:

  • Rein Roefs (commissiehoofd)
  • Sanne Cox – Groenewegen v/d Weijden
  • Anthonny van den Bekerom
  • Djill Kellenaers
  • Jorn Ernst
  • Lou Bouten
Uittrekkende Groep

De uittrekkende groep is het gezicht van de Jeugdcarnaval. Dit is namelijk de prins met zijn gevolg.
Hieronder vallen de adjudanten, dansmarietjes, de vorst, de ceremoniemeester, de leider van de
uittrekkende groep en natuurlijk de raad van 11.

De uittrekkende groep bestaat uit:

  • Jeugdprins Gijs II (Driessen)
  • Adjudanten Loek Martens & Koen Ernst
  • Stef Smits (Vôrs Ferrarius )
  • Lou Bouten (Ceremoniemeister)
  • Stijn van Helden (Leider uittrekkende groep)
  • Elin Cox (Dansmarietje)
  • Liza Verhaeg (Dansmarietje)
  • Raad van 11
Verhuurcommissie

De jeugdcarnaval verhuurt een aantal zaken zoals tenten, tafels, stoelen, feestverlichting, porselein en bestek en koelkasten. Om dit allemaal in goede banen te leiden is er de commissie verhuur. Zij
kunnen gehuurde zaken bezorgen en indien gewenst met een aantal vrijwilligers opbouwen. De opslag van allerhande zaken van JC D’n Dreumel wordt mede door deze commissie beheerd.

De verhuurcommissie bestaat uit:

  • Frans Baltussen
  • Willie Janssen
Wagenbouwers

De commissie wagenbouw bouwt elk jaar de nieuwe jeugdprinswagen waarop de gehele uittrekkende groep, prins met zijn gevolg, door de straten van Horst trekt. Op carnavalszondag doet deze wagen ook mee in de categorie “prinsenwagens” tijdens de grote optocht van CV D’n Dreumel.
Op carnavalsmaandag sluit deze wagen traditioneel de Jeugdoptocht. Tevens realiseren zijn de gevelversiering bij het prinselijk trio.

De wagenbouwers bestaan uit een grote groep jonge mannen die het leuk vinden om aan een wagen te bouwen:

  • Guus Versleijen (commissiehoofd)

Secretariaat

Theuntje Cox
Leopold Haffmansstraat 74
5961 DX Horst

Tel.: 06 26 75 00 90
E-mail: secretaris@dendreumel.nl
KvK: 41064075

 

Privacyverklaring

Klik hier voor onze privacyverklaring.

Verhuur

Verhuur van materialen

Voor geïnteresseerden bestaat de mogelijkheid om decorstukken die de laatste jaren gebruikt zijn bij de proclamatie van onze Jeugdprins te huren.

Tevens beschikt de Stichting over enkele aan elkaar te schakelen tenten met een totaaloppervlak van ± 110 m2. Ook hebben wij tafels, stoelen, feestverlichting, porselein en bestek, koelkasten en zo meer.

Neem voor meer informatie contact op via bovenstaande contactgegevens.